judithsadventure.reismee.nl

Surfersparadise & Brisbane

Zo we zitten hier alweer bijna 2 maanden wat gaat het snel zeg ! Naar dat we uit Byron Bay zijn vertrokken zijn we naar surfersparadise gegaan ze noemen dit ook wel het loret le mar van australlie. We zijn in surfersparadise 4 nachten gebleven en hebben daar smiddags lekker lui op het strand gelegen en in de golven gezwommen. Die 3 keer zo groot waren als ikzelf !! En Savonds lekker op stap geweest. Naar dat we lekker gerelaxt daar hebben zijn we naar Brisbane vertrokken een prachtige stad in australlie.Toen we daar aankwamen en de greyhound bus uitstapten waren we met een meisje aan de praat geraakt naar 1 halfuur met der geklets te hebben kwam de vraag : waar kom je eigelijk vandaan? Bleek ze uit WOLLUK! Te komen. Wat is de wereld toch klein he.. die middag hebben we naar dat we uiteraard eerst verdwaald waren tijdens het zoeken van ons hostel. Lekker op southbank gelegen dit is een klein strandje midden in de stad heel appart maar echt heerlijk om even af te koelen. In de avond toen het wat afgekoeld was hebben we natuurlijk nog even de stad verkend. Alles was heel leuk verlicht en er hing een super gezellige kerstsfeer in de stad. Heel appart als je daar op je slippertjes rondsjokt haha!!
We hebben weer leuke mensen mogen ontmoeten in Brisbane bijzondere momenten mogen beleven bijvoorbeeld met dit uitzicht rustig een potje gaan kaarten. Of wijntjes drinken met andere backpackers! En aangezien wij alles doen om zo min mogelijk geld uit te geven word je heel creatief. Zo hebben we ontdekt dat er gratis ferry's (watertaxi's) over de rivier in brisbane gaan en dat er een heel leuk kunstmuseum was met gratis entree! Ook een leuk weetje , heel de rivier zit vol met haaien hier. ( geen zorgen mams ik ga der niet in zwemmen! )
Ook hebben we het plan om hier een baantje te gaan vinden voor eind december. We zijn dus druk bezig met sollicitaties eruit doen en onze cv's rondbrengen op dit moment nog weinig resultaat maar we geven niet zo maar op!
Kort gezegd we zijn nog steeds aan het genieten hier en mooie herinneringen aan het maken! Kan niet wachten tot ik zo een baantje heb en kan gaan sparen voor een kleine tussen stop in nieuw zeeland. Daar haal ik genoeg motivatie uit om een baantje te vinden haha! wish me luck..

Mart

Zo zie je maar, Judith, Wollukers verspreiden zich over de hele wereld! Hopelijk vinden jullie werk in Brisbane. Misschien dat de kersttijd tot extra mogelijkheden leidt. Hier in Nederland is dat zeker zo, er wordt weer veel besteld en gekocht en overal zijn kerstmarkten, dus op horecagebied is er ook veel extra aanbod. In Australië vieren ze kerst in zomerse sferen, dus wie weet, geeft dat op het gebied van werk ook onverwachte kansen... Nee, je kent de uitdrukking, je moet absoluut niet naar de haaien gaan ?. Nou, blijf genieten van jullie verblijf daar, al hoef ik dat eigenlijk niet te zeggen als ik je verslag lees, want dat doen jullie volop. Groetjes en liefs uit een koud kikkerlandje, Ellen en Mart.

Paps en Mams

Super verhaal , we zijn "trots" op je !! ❤️

Sab

Super leuk weer juud ❤❤

Judith p

Super leuke reacties ! Van iedereen leuk om te lezen

Gerian Roos

Jullie doen het toppie samen.

Ria

Eerst genieten en dan weer verdienen .hier is het koud en grijs .dus geniet van de zon en de warmte lieve groetjes van ons xx

Karolien

Leuk Judith dat ik nu weet hoe ik jullie kan volgen. Een heel avontuur tot nu toe.....succes met het vinden van een baan en geniet er daar van, hier is het koud. Gr van ons

Annie

Hartstikke leuk wat jullie allemaal zien en meemaken in Australie en daarnaast heerlijk van zon, zee en water genieten, groot gelijk nu het kan! Met een beetje geluk gaat het jullie zeker lukken om werk te vinden zodat jullie straks ook nog naar Nieuw Zeeland kunnen gaan! Hoe mooi kan het leven zijn als je jong bent! Liefs van mij Xxx