judithsadventure.reismee.nl

Cristmas and Newyearseve❤️

Wow het is alweer 2018 ! We hadden besloten als we de hele oostkust gezien hebben vliegen we terug naar brisbane. Dit omdat we het beide een supermooie en gezellige stad vinden en het leek ons leuk hier kerst en oud en nieuw te vieren.
Wat we ook goed gevierd hebben
natuurlijk. kerstavond hadden we allemaal lekkere dingetjes gehaald en hebben we met zijn2tjes gezellig in het park gepicknickt ! 1e kerstdag met een groep Nederlanders gebarbecued bij iemand thuis die in brisbane woonde. Nouwjaaa we waren eigelijk niet eens aan de barbecue toegekomen omdat we allemaal al volzaten aan het heerlijke voorgerecht en de wijntjes die we genuttigd hadden.. maar dat was alleen maar een teken van een goed geslaagde avond.

2e kerstdag zijn we gezellig naar de bios gegaan. Oud & nieuw hebben we ook gevierd met een gezellige groep Nederlanders en veel wijntjes !

Daar tussen hebben we heel hard gezocht naar een baantje. Helaas naar overal binnen te zijn gelopen tientallen sollicitaties op internet eruit te doen hebben we niks gevonden. We hebben op dat moment de keuze gemaakt om farms te gaan zoeken want het geld raakte op en er moet toch iets binnenkomen. Vervolgens naar een paar farms gebeld te hebben konden we er bij eentje meteen komen dit was in Bundaberg een plaatsje 4 uur ter zuiden van brisbane. We hebben die dag meteen de trein gepakt en zijn gegaan naar bundaberg. Het is een tomatenfarm en het werk houd in tomaten inpakken je staat heel de dag achter een lopende band tomaten vallen naar beneden. Wij moeten checken of ze goed zijn niet rot of een scheurtje erin en dan in de doos gooien. Nou klinkt dat niet als fantastische baan haha! Nee helaas is het echt een oersaai baantje maar weet zeker dat het erger had gekund. Hier willen we een maandje blijven wat geld sparen en met dat geld willen we heel graag naar nieuw-zeeland vertrekken. Met deze motivatie komen we er wel! Dus deze maand word even lekker veel tomaten inpakken en niet al te veel geld uitgeven dus ik denk ook dat het even duurt voordat er weer een nieuwe blog komt. Want wil natuurlijk wel iets spannends te vertellen hebben..

Ome Jan

Klinkt allemaal fantastisch kerst en oud en nieuw bij in Australië .
Ook goed dat jullie een zo'n oer saai baantje aannemen en proberen te sparen voor verdere doelen.
Zet um op met de tomaten en nog veul plezier war. Groetjes van ome Jan.

ria

nou Judith een goed eind en begin van het jaar, veel succes met het tomaten plukken en op naar nieuw Zeeland xx

Karolien

Zo te zien fijne feestdagen gehad....nu nog een maandje hard werken en op maar jullie laatste avontuur, komt goed?? ook de gr van de rest van de fam.

Sab

Succes met jullie baantje ?! Leuk dat jullie ook nog na Nieuw-Zeeland willen gaan! Zo vet!!!

Annie

Zo te lezen heb je superleuke feestdagen gehad in Australie! Nu met de tomaten aan de slag, ik denk dat jullie na een maand geen tomaat meer willen en kunnen zien, maarrrrrr je weet waarom je het doet, jullie gaan daarna een mooi nieuw avontuur tegemoet door naar Nieuw Zeeland te gaan!

Mart

Hoi Judith,
Wederom mooie en leuke berichten van jullie uit Down Under! Leuke foto's ook! Je zit nu dus in de tomaten. Ik denk dat je over een maand een echte kenner zult zijn. Hopelijk verdien je voldoende om over een maand naar Nieuw-Zeeland over te steken, daar moet het ook prachtig zijn. Ook nog een mooi 2018 gewenst en veel liefs van ons, Ellen en Mart.