judithsadventure.reismee.nl

Noorder eiland New-Zealand

KIRSTEN ONTMOET, LEUKSTE VAN DE HELE REIS ( dit moest er in)
We zijn alweer op de helft van onze reis in Nieuw-Zeeland en wat hebben we alweer prachtige dingen gezien hier! We zijn 19 februari aangekomen in Auckland en vanuit daar onze reis begonnen met de kiwiexperience. De kiwiexperience is een busreis die door beide eilanden gaat. Tijdens deze busreis kan je in en uitstappen waar en wanneer je wilt. Daarnaast zitten er ook activiteiten bij inbegrepen. Op de eerste dag zijn we naar Hot Water Beach gegaan, hier hebben we een hele mooie wandeling gemaakt naar Cathedral Cove. En natuurlijk zijn we naar Hot Water Beach zelf gegaan. De naam Hot Water Beach is eigenlijk heel logisch te verklaren. Op dit strand komt er namelijk heet water onder het zand vandaan. Het is heel apart je kan met een schep een gat graven in het zand en dan komt er water uit wat hoger dan 40 graden Celsius kan zijn. We zijn de volgende dag naar Waitomo door gereisd en daar hebben we in een avondwandeling glowworms gespot! Waitomo staat bekend om de glowworms dit zijn kleine wormpjes die in het donker licht geven, heel gaaf om te zien!
Vervolgens zijn we weer door gegaan naar Rotorua hier zijn we naar een schattig foodmarktje geweest en naar het borrelend water wezen kijken. Door een of andere gekke natuurverklaring borrelt het water overal in Rotorua.. heel apart. Nog een gek iets in Rotorua is de geur die er hangt, door de zwavel stinkt het ontzettend op sommige plekken. Na hier één nachtje geweest te zijn zijn we weer doorgereisd naar Taupo. Taupo staat onder andere bekend om de 20 km hike die je daar kan doen. Die wij uiteraard ook hebben gedaan. Dit was een schitterende wandeling door de bergen en daarbij een van de mooiste dingen die ik gezien heb in mijn leven! Daarna heb ik ook een van de ergste spierpijnen gehad in mijn leven haha! Met deze heerlijke spierpijn zijn we naar River Valley gegaan. Dit is een klein plekje in de middel of nowhere waar we eigenlijk niet zo veel gedaan. We hebben met zijn allen wat gedronken in de avond wat heel gezellig was! De volgende dag zijn we door gegaan naar de hoofdstad van Nieuw-Zeeland Wellington, daar zijn we gezellig op stap gegaan met zijn allen en de volgende dag met onze brakke hoofden een museum bezocht. Naar Wellington zijn we met de Ferry vertrokken naar het Zuidereiland. Het Zuidereiland gaan we vanaf vandaag verkennen. Kort gezegd we hebben een geweldige tijd hier! Nieuw-Zeeland is prachtig. Ik vind het een magisch land met schitterende natuur. En heb enorm veel zin om het Zuidereiland te gaan verkennen.

(Helaas konden er geen foto's bij dit keer)

Joyce

Nou meid weer leuk om te lezen en ik zou zeggen geniet nog van de laatste weekjes en tot gauw ???

Annie

Gaaf wat je nu allemaal al gezien hebt en nog gaat zien Judith, helemaal geweldig om mee te maken!
Blijf er de laatste paar weken die je nog tegoed hebt optimaal van genieten!

ria

wat een herinneringen en indrukken neem jij mee naar huis nog even genieten voor hd weer naar huis komt lievegroetjes van ons xx

Lizeth

Geweldig Judith lekker genieten nu kan het nog!!!! En zoals ik al vaker geschreven heb, de reis van je leven!! Prachtig en zo gegund!!! Veel liefs jan en lizeth ??

Karolien

Nou Judith mooi verhaal en al veel gezien en meegemaakt. Geniet de laatste weken er nog van. Gr van de Hamertjes??

Mams en paps

Lieve Juud , begonnen aan je laatste grote avontuur in denken wij het mooiste wat je ooit gezien en beleeft hebt ; Nieuw - Zeeland ? Geniet nog optimaal samen met Denise van jullie laatste vier weken in “ het verre “ !! En dan kijken wij uit om jou weer te omarmen als je weer thuis bent ?

Mart Pullens

Hallo Judith,
Moet geweldig zijn om je reisavonturen te kunnen afsluiten met het mooiste van alles: Nieuw-Zeeland! Er worden daar niet voor niets zulke fantastische films als "In de ban van de ring" opgenomen, denk ik. Mooi ook dat je alleen maar hoeft te reizen en genieten daar en, naar ik begrijp, niet meer hoeft te werken om het te bekostigen... Geniet van de laatste drie/vier weken van je wereldreis en de foto's zien we wel verschijnen als je weer thuis bent.
Liefs, Ellen en Mart